درآمد ماهیانه و ثابت از اینترنت

سفارش تبلیغ
صبا ویژن
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 16

عزّت نفس
سال عزّت و افتخار حسینی, فرصتی است تا ارادت مندان و عاشقان حسین بن علی(ع) پیرامون زندگی و مبارزات آن امام همام مطالعه کرده و راه دست یابی به عزّت و عزّتمندی و عزّتمداری را فرا گرفته و با پیروی از آن نمونه کامل و به برکت اسلام و قرآن و خون سیدالشهدا(ع), برای خود افتخار و سربلندی کسب کنند.
معنا و مفهوم عزّت
عزّت از مهم ترین و بنیادی ترین اصول تربیتی اسلام است, زیرا اساس تربیت, عزّت است. اگر فرد با عزّت رشد کند و تربیت شود, به حالتی دست می یابد که پیوسته و در هر اوضاع و احوالی استوار باشد. عزّت آن حالتی است در انسان که نمی گذارد مغلوب کسی شود و شکست بخورد. راغب در مفردات می گوید: عزّت در اصل, آن حالتی است که انسان را مقاوم و شکست ناپذیر می سازد.1
عزیز به کسی می گویند که بر همه قاهر است و کسی نمی تواند بر او چیره شود. اگر خدای متعال (عزیز) است, به این دلیل است که او ذاتی است که هیچ چیزی از هیچ جهت نمی تواند بر او غلبه کند و موجودات عالم در برابر او ذلیل و ضعیف هستند, چون همه موجودات, ذاتاً فقیر و نیازمندند, مگر آن که خداوند متعال از رحمت بی انتهای خویش, بهره ای از عزّت به آنان ببخشد: (وَلِلّهِ العِزَّةُ وَلِرَسُولِه وَلِلْمُؤْمنینَ).2 عزّت فقط از آن خداوند است و هرکس که خواهان عزّت است, باید از خداوند بخواهد.
حقیقت عزّت
در حدیثی از پیامبر(ص) نقل شده که فرمود: (پروردگار شما همه روزه می گوید: منم عزیز و هرکس عزّت دو جهان خواهد, باید اطاعت عزیز کند). 3 در حقیقت, انسان آگاه و مؤمن باید آب را از دریا بگیرد که آب فراوان و زلال آن جاست. قرآن می فرماید: (مَنْ کَانَ یُرِیدُ العِزَّةَ فَلِلّهِ العِزَّةُ جَمیعاً;4 هرکه بزرگی و ارجمندی خواهد, پس بداند که بزرگی همه از خداست). امام حسن مجتبی(ع) در ساعات آخر عمرشان, هنگامی که یکی از یارانش به نام (جنادة بن ابی سفیان) از او اندرز خواست, ضمن نصایح ارزنده به وی فرمود: (هرگاه بخواهی بدون داشتن قبیله, عزیز باشی و بدون قدرت و حکومت, هیبت داشته باشی, از سایه ذلّت معصیت خدا بیرون آی و در پناه عزّت اطاعت او قرار گیر.) ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()

علمی بودن روان شناسی و توضیح کلمه پسیکولوژی
‏مطالعات تاریخ پیدایش علوم و تکامل آنها، نشانگر این حقیقت است‏که روانشناسی در آغاز نزد دانشمندان به عنوان یک علم شناخته نمی‏شدو قسمتی از فلسفه بود ولی پس از گذشت دوره‏ای بیش از 2000 سال، وضع‏ومقامی علمی پیدا کرد، این وضعیت، منحصر به علم روانشناسی نبود،علوم دیگر نیز کم و بیش چنین وضعی داشته‏اند.
یکی از دلائل علمی بودن روانشناسی آن است که روانشناسان کوشش‏می‏کنند با حقایق، سروکار داشته باشند و برای کشف حقایقی که تاکنون‏برای آنها روشن نشده است، از روش علمی استفاده کنند.
این علم مثل سایر علوم با کنجکاوی آدمی آغاز شده، انسانهای اولیه‏درباره جهان و آنچه آنها را دربر گرفته از خود سوالاتی می‏کردند واین سوالات و کنجکاوی‏ها و کوششی که برای پاسخ دادن به آنها می‏شدمنجر به پیدایش علوم طبیعی مثل نجوم و فیزیک و زیست‏شناسی و...گردید (1) .
و سوالات دیگر انسانها درباره خودش مخصوصا درباره رفتار و افعال‏روحی و بدنی منتهی به فلسفه عقلی و در نتیجه منجر به پیدایش علم‏روانشناسی گردید. برخی از تصورات جدید که اکنون درباره نفس انسانی‏در افکار دانشمندان وجود دارد از فیلسوف یونانی یعنی افلاطون(347 -427 ق م) گرفته شده است و بعد از ایشان ارسطو (322 - 384 ق م)مطلب تازه‏تری پیش کشید و ادعا کرد که نفس انسانی جز «کنش‏» وفرایندهای بدنی نیست. او عقیده داشت که برای فهم رفتار و تجربه‏آدمی باید کنش‏های بدنی او را که منجر به آن رفتار یا تجربه شده،باید مطالعه کرد.
در فلسفه عقلی ارسطو نیز، تصورات و یا صورت ذهنی، اهمیت زیادی‏داشته که آنها از تاثیر عوامل و محیط بر بدن پیدا می‏شوند وتاثیرات ذهنی، منشا و منبع پیدایش صورتهای ذهنی است و این‏تصورات می‏توانند با یکدیگر ترکیب شده، منشا تجربه آگاهی‏درانسانها بوده و در نتیجه باعث کنترل رفتار آدمی می‏شوند.


ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()

استرس
همه ما انسانها تحت تأثیر و تأثر محرکهای محیطی اطرافمان هستیم که تحریکها و بعضاً تقاضاهایی از ما دارند، برای اینکه بتوانیم به این تقاضاها پاسخ دهیم، باید در رفتارمان تغییر ایجاد کنیم، یعنی خود را با وضعیت جدید تطبیق بدهیم، فشار را ضرورت پاسخ انطباقی ناشی از محرکهای محیطی تعریف می کنند، پس فشار یعنی درخواست پاسخ انطباقی از سوی محیط.
فشار همیشه منفی نیست بلکه آثار مثبت هم دارد، جریان داشتن فشار یعنی جریان داشتن زندگی، لازمه تداوم حیات وجود فشار است. البته به شرطی که متعادل باشد.
اما اگر متعادل نبود چه پیش می آید؟ در خبرها مطرح شده بود: «طی پنج سال گذشته یک میلیون نفر از شاغلان لندنی تنها به دلیل استرس مجبور به بازنشستگی شدند.» (به نقل از شبکه دوم سیما در یازدهم اسفند و رادیو بیبیسی در همان تاریخ) این فقط آمار مجبورشدگان به بازنشستگی بود و به آمار بیماران ناشی از استرس، تصادفات و سوانح ناشی از استرس، معلول شدگان در اثر سوانح ناشی از استرس و غیره اشاره ای نشده است.


ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()

شادی درمدرسه
مقدمه :
پژوهشهای مختلف درعلوم رفتاری و روانشناسی ارتباطات ، ، حاکی ازاین مساله است که شادی و گشاده رویی نقش والایی در پذیرش اجتماعی شخصیت مربیان بویژه درجامعه دانش آموزان دارد . درمراجعه به تاریخ زندگی پیامبر بزرگ اسلام از جمله برجسته ترین خصال ایشان که موجب جلب و جذب امت بوده است گشاده رویی و خلق نیکوی پیامبر اکرم (ص) بوده است تاآنجا که درقرآن اشاره گردیده است که اگر خلق حسن پیامبرنبود همانا مردم ازدور ایشان پراکنده می شدند و او را تنها می گذاشتند . نقش کار تربیتی شامل مجموعه ای ظریف از قواعد و برنامه ها می باشد که هم تاثیر گذار وهم تاثیر پذیر می باشند و با توجه به اینکه رمز ایجاد رابطه حسنه و اعتمادسازی به منظور جلب همکاری دانش آموز همانا روحیه شاد و انبساط خاطر مربی می باشد ، این اهمیت دوچندان می گردد . تحقیقات علمی ثابت نموده اند که شادی امر مسری و ناشاد بودن نیز چنین است و به سرعت به مخاطبین ما منتقل می شود وبه عنوان عامل مثبت یا منفی در بروز رفتارهای مورد انتظار نقش تعیین کننده دارد وبه دنبال آن شاد بودن وعدم آن زمینه ساز جانبه و دافعه نسبت به برنامه تربیتی و مشخص مربی خواهد بود .
‹‹ برتر اند راسل فیلسوف بزرگ آموزش و پرورش می گوید ، عیب و هنر آدمی وابسته به تربیت است واز این رو تربیت راکلید جهان نو می داند از دیدگاه او عیب های آدمیان از تربیت بد برخاسته و هم تربیت است که باید آنان رابه سوی هنر رهبری کند !
به سخن دیگر چگونگی جهانی که درآن زندگانی می کنیم وابسته به چگونگی ما واین نیز درگروه تربیت است . اواشاره می کند که بدین سان درکار تربیت نخستین وبنیادی ترین پرسش این است که می خواهیم فرزندان ماچه منشی داشته باشند و درچگونه جامعه ای زندگانی کنند ؟ راسل در پاسخ این پرسش برهدف هایی تکیه می کند که اگر به زبان اریش فرم گفته شود بربنیاد اخلاق انسان گرایانه است . راسل یافتن دست کم چهار ویژگی و شایستگی را، بنیاد یک منش خوب می شمارد : شادابی وسرزندگی ، جرات یا دلیری ، حساسیت و هوش پرورش یافته . ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()

نفوذ اجتماعی


 دیگران می کوشند به انحای مختلف ما را وا دارند که به دلخواه آنان، فکر، احساس، و عمل کنیم.


ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()

مقدمه فرا روانشناسی که همواره در بحث از هشیاری و حالتهای مختلف هشیاری ، اشاره‌ای نیز به آن می‌کنند شاخه‌ای است که با توانائیهای خارق‌العاده و غیرطبیعی انسانها سر و کار دارد و به دو پرسش می‌خواهد پاسخ دهد:
اینکه آیا آدمیان می‌توانند از راههایی غیر از حواس پنجگانه خود اطلاعاتی بدست آورند؟


ادامه مطلب...

 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()
 پیامدهای ناگوار بی‏صبری
بی‏صبری پیامدهای ناگواری در روند زندگی فرد برجای می‏گذارد و آسیب‏های جسمی، روحی و روانی برای فرد و چه بسا دیگران در پی خواهد داشت. بی‏صبری منجر به درماندگی و تشدید تنیدگی‏زایی یک مصیبت می‏شود؛ مثلا، در مرگ یک عزیز، سختی و مصیب فقدان، از نظر روانی بزرگ‏تر جلوه می‏کند. امام علی(علیه‌السلام) می‏فرماید: «بی‏تابی هنگام مصیبت، باعث شدت یافتن آن می‏شود، و پایداری در برابر مصیبت، آن را از بین می‏برد.» 0
از آثار صبر و شکیبایی، آن است که به دنبال صبر، حالت رضایت حاصل می‏شود و فرد را از نظر روانی، تسلیم و آماده مواجهه با هر حادثه ناگواری می‏کند، سختی آن را کاهش می‏دهد، بلکه گاهی سختی آن را به راحتی تبدیل می‏کند. اولیای الهی در بزرگ‏ترین مصیبت‏ها می‏فرمودند: ما جز نیکی و خوبی از خداوند ندیدیم. 
حالت رضایت باعث می‏شود که فرد مصیبت را در نظام تکوین، نیکو تلقّی کند و این برداشت، اندوه و اضطراب ناشی از مصیبت را کاهش می‏دهد و فرد را برای ادامه زندگی فعّال و آماده می‏کند.  ادامه مطلب...
 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:35 عصر | نظرات دیگران()

ده پیامک جدید و عارفانه با موضوع "خدا" تقدیم به شما:


?. مهم نیست قفل ها دست کیست، مهم این است که کلیدها دست خداست.


 


2. از بار گنه شد تن مسکینم پست
یارب! چه شود اگر مرا گیری دست؟
گر در عملم آنچه تورا شاید نیست!
اندر کرمت آنچه مرا باید هست



3. چشم هایی که خدا را نبینند، دو گودال مخوفند که بر صورت انسان دهان باز کرده اند.    (دکتر سنگری)



4. راز یک زندگی زیبا این است:
.
.
.
.
.
که امروز با خدا گام برداری و برای فردا به او اعتماد داشته باشی.



5. صدور هیچ گذرنامه و ویزایی لازم نیست وقتی به خدا "پناهنده" می شوید.     (دکتر سنگری)



6.
Angah ke doost dary hamvare kasy be yadat bashad
be yade man bash ke man hamishe be yade toam
az tarafe behtarin doste shoma: "KHODA" Sooreye baghare aye"ye 152



یه کم طولانی اما بسیار قشنگ:



7. بهترین دوست، خداست. او آنقدر خوب است که اگر یک گل به او تقدیم کنید دسته گلی
تقدیمتان می کند و خوب تر از آن است که اگر دسته گلی به آب دادیم، دسته گل هایش را پس بگیرد.    (دکتر سنگری)



8. خدایا! تو آنچنانی که ما می خواهیم، مارا آنچنان کن که تو می خواهی.



9. خداوند ، گوش ها و چشم ها را در سر
قرار داده است تا تنها سخنان و صحنه های بالا و والا را جستجو کنیم.     (دکتر سنگری)



10. خوشبختی هدیه ی هماره ی خداست، فقط ما باید دستهایمان را برای گرفتن هدیه دراز کنیم.    (دکتر سنگری)


 



اس ام اس مذهبی، پیامک مذهبی، مسیج مذهبی، sms مذهبی، payamak mazhabi، sms mazhabi، maseyje mazhabi، پیامک از اماتم کاظم(ع)، سخنان امام کاظم، اس ام اس عرفانی، اس ام اس عارفانه، اس ام اس درباره خدا، اس ام اس فلسفی عرفانی، اس ام اس بامعنی، اس ام اس از امامان، احادیث آموزنده، پیامک از امامن، احادیث اس ام اسی، sms امام کاظم، اس ام اس مثبت، پیامک مثبت، 


 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:11 عصر | نظرات دیگران()

 


یک عضو آلوده می تواند تمام شبکه را آلوده کند. در صورت مشاهده هر گونه آلودگی تمام کامپیوترها را از شبکه جدا، اسکن و پاکسازی کنید...


 مجرمان سایبر در کمین هستند! با استفاده از این 10 استراتژی ساده به مبارزه با آن‌ها بروید

 



1: ایمیل‌های مشکوک را باز نکنید
ایمیل‌ها را قبل از باز کردن از اسکن کنید. ارسال فایل‌های قابل اجرای .exe از طریق ایمیل‌ خیلی مرسوم نیست، به همین دلیل از بازکردن آن‌ها خودداری کنید.



 




2: از شبکه خود محافظت کنید
یک عضو آلوده می تواند تمام شبکه را آلوده کند. در صورت مشاهده هر گونه آلودگی تمام کامپیوترها را از شبکه جدا، اسکن و پاکسازی کنید.



 




3: به‌روزرسانی، به روز‌رسانی، به روزرسانی!
همیشه از به‌روز بودن تک تک نرم‌افزارهای خود از جمله سیستم عامل، آنتی‌ویروس و مرورگر اینترنت، اطمینان حاصل کنید.



 




4: محتاط باشید!
اگر اطلاعات محرمانه خود را در کامپیوتر یا فضای آنلاین ذخیره می‌کنید، آن‌ها را کدگذاری کنید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها استفاده از قابلیت‌های ویندوز برای رمزگذاری فایل‌ها است.



 




5: سیستم ایمنی خود را پیچیده کنید
هیچ مجرمی دوست ندارد در حین انجام جرم دستگیر شود! به همین دلیل هم مجرمان سایبر وقت زیادی برای نفوذ به کامپیوترهایی با ایمنی بالا صرف نمی‌کنند. با استفاده از چند نرم‌افزار مکمل امنیتی و آنتی‌ویروس، بالا بردن سطح ایمنی مرورگر اینترنت و از کار انداختن قابلیت File Sharing امنیت خود را پیچیده و چند لایه (Multi Layer Security) کنید.



 



 
 روش‌هایی برای حفظ حریم شخصی در دنیای مجازی



 



6: Backup یادت نره!
از اطلاعات محرمانه Backup تهیه کنید. از تنظیمات سیستم عامل خود نیز یک نسخه Backup بگیرید. ویندوز با ابزار System Restore این کار را انجام می‌دهد. بعضی از شرکت‌های تولید کننده کامپیوتر مثل سونی و دل نیز نرم‌افزارهای مخصوص به خود را برای این کار دارند.



 



7: نقاظ ضعف خود را بشناسید
با استفاده از فایروال مناسب و به روزرسانی آن خیال خود را از بابت حفره‌ها و نقاط ضعف امنیتی راحت کنید.



 



8: از پسووردهای قوی استفاده کنید
یک پسوورد قوی باید دارای 8 کاراکتر با ترکیبی از حرف و عدد باشد. هر 60 روز یکبار پسووردهای خود را تغییر دهید و هیچ‌گاه از یک پسوورد برای چندین حساب کاربری و نمایه استفاده نکنید.



 



9: مراقب اسپم‌ها باشید
از برنامه‌های ضد اسپم استفاده کنید. برای کار، تفریح و ارتباط با دوستان و فامیل ایمیل‌ها و Accountهای متفاوتی ایجاد کنید تا بتوانید اسپمرها (هرزنامه‌نویسنان) را شناسایی کنید.



 



10: حواستان را جمع کنید
هیچ‌گاه سیستم عامل خود را روشن رها نکنید. وقتی در محل کار یا کتابخانه کامپیوترتان را رها می‌کنید، آن را Lock کنید. پسووردها را بر روی دسکتاپ یا جایی که دیگران بتوانند آن را ببینند رها نکنید.


 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:11 عصر | نظرات دیگران()

اگر با دیدن این عکس ها متاثر نشوید پس قلب ندارید!



 


جهت دیدن عکسها ادامه ی مطالب...

 نوشته شده توسط مهدی در جمعه 88/12/21 و ساعت 6:11 عصر | نظرات دیگران()
   1   2   3      >
 لیست کل یادداشت های این وبلاگ
احساسات بچه ها
چهار مهارت، چهارستون زندگی
مهرورزی به مردم
روشی برای گوش کردن و مطالعة مؤثر
ترس کودکان از مدرسه
نظریه روانشناسی مرتبط با رفتار اجتماعی در خصوص استفاده از تلفن
مهرورزی ویژگی اصلی جامعه اسلامی
غم غربت
اسرار چشمها
راهکارهای ایجاد زمینه جلب اعتماد دیگران
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا